lördag 25 april 2009

Så blev vi nerlaggda.


I torsdags blev först jag inkallad till chefens chef...beskedet vår avdelning, nystartad i februari kommer läggas ner på tisdag!?!!!!!!!!!! Det var ju framförhållning må man säga.


Jag var ganska chockad minst sagt, men rätt nöjd då jag i några månader sätts som utbildare i en ny avdelning och sen kommer jag troligen flyttas över till IT avdelningen som kommer att växa.


Så gick dom in en efter en dom andra på avdelningen....ingen mer än jag vet vad dom ska göra på tisdag!?!!!!!!!!! Så att ta helg är inte det roligast man kan tänka sig. jag har tur som har en så udda utbildning och nu så tänker dom utnyttja mig mer inom IT.


Men dom jag arbetat med dom senaste månaderna, dom jag älskar och hatat dom som varit en så nära del i mitt liv, för vi har jobbat tätt riktigt tätt. Vad händer med dom? Dom som sökt hit för att start något nytt, dom som lämnat poster som nu är till satta? Vad ska dom göra, ut i produktionen? Var det en uträkning av folk, avdelningen missköttes ju väldigt från ledinges sida, det har nästan varit som en dokusåpa, vem vet....


En fick inte beskedet, hans fru är på sjukhuset, det är något med lungorna. Läkarna hade sagt att hon troligen inte över leverhelgen men om hon över lever helgen har hon stora chanser att klara sig och bli frisk.


Vad ska man säga livet är tufft, jag som hoppas på lite lugnare när det gäller jobb och så.

Inga kommentarer: