fredag 10 april 2009

Nu ger jag upp


Jag tänker bara luta mig till baka och se på när dom andra krigar. Jag har inget att vinna på att bråka, det kommer att visa sig att det jag är anställd för att göra behövs. Även om ingen förstår att en långsiktig planering är viktig, ett man måste styra in belastningen jämt.
Nu är det bara för mig att luta till baka och se på, vi får göra ett dåligt resultat, denna månaden också. Men det enda sättet att förstå att att planering är viktigt, lika viktigt som att lösa paniken problemen, panering minskar på överraskningar Jag har tid att vänta på att andra också ska få insikt.


Jag ska var ledig några dagar, då ska jag klä bommar med vaxduk så vi får färgglada hinder, laga sommar hagen så hästarna kommer på bete.
DET ÄR VÅR!!!!
Karisma har rymt, sonen fick agera hjälte och ställa in henne i stallet. Det slår aldrig fel när ett sto blir två då ska den lämna flocken och dom blir nästen omöjliga att ha kvar i hagen. Så nu står hon i stallet ensam ett tag tills hagen är förstärkt, kanske ska jag låta bara Dolly och Karisma gå ihop ett tag.
Växthuset ska också rensas, just nu är det bara jordgubbar där inne, rena ogräset.
Jag håller på att sälja Dolly också, jag är så innerligt trött på alla ”erbjudanden” från folk som vill låna en ponny över sommaren. Dolly är så mycket mer än en sommarponny, i rätta händer kommer hon att bli en investering.

Min älskade dotter är i norrlan, jag saknar henne, det är lite tomt och jag hoppas hon har det roligt i snön. Här kommer sommaren med stormsteg så kontrasten kommer bli jätte stor för henne när hon kommer hem igen.

Inga kommentarer: