fredag 17 april 2009

I går hände det


Jag har lutat mig till baka, tittat på hur oplanerat, osystematiskt och utan framförhållning hela avdelningen arbetat.


Det började med att onsdag morgon flöt ovanligt bra, vi hade mycket att arbeta med. Så då skulle det matas allt som tänkas skickas iväg på reparation Så kom eftermiddagen, allt är på verkstad och inget att använda i produktionen fanns att till gå. Kostnad 98 000 kr torsdag morgon är lika illa (så klart) då kommer chefen in och undrar varför.


Matarna dom skyller på att verkstäderna lagat för dåligt. Jag pipper lite tyst att vi matat för hårt utan att tänka på eftermiddagen. Jag blir inkallad till chefen och han undrar om det är "så illa" hans favorit ut tryck.


Ja, säger jag och du har ju bortrationaliserat mig och min funktion så då kan det bara bli så här. Då kommer chefens, chef in springande upprörd för han har just hittat att vi/dom matat för mycket.


Jag förklarade att jag inte kan göra något förren chefen vrider till baka klockan och åter inför planerarens funktion. Få se hur mycket han tänker låt verksamheten blöda, innan han vågar införa en strikt framtids planering, han så ju hur det gick.


När jag gick hem på torsdagen så var vi nära 100 000 kr igen, vilket är lika med en katastrof Så jag riktigt längtar till, såpans nästa avsnitt nu på måndag.

Inga kommentarer: